Płyty główne 2019-05-16T14:16:55+00:00

Płyta główna

jest podstawowym elementem każdego laptopa. To dzięki niej wymieniane są sygnały pomiędzy poszczególnymi podzespołami urządzenia. Jej działanie zatem jest kluczowe dla sprawności całego układu. O uszkodzeniu płyty głównej może poinformować odpowiedni sygnał BIOS. Jednak szczegółową diagnozę można postawić jedynie w serwisie.

BIOS, KBC, procesor, karta graficzna, mostki (północny i południowy) to główne układy znajdujące się na płycie. Całości dopełnia gąszcz ścieżek, tranzystorów i innych elementów. Biorąc pod uwagę ilość podzespołów ryzyko awarii wydaje się być wysokie. W przypadku gdy jedna z części składowych płyty ulegnie uszkodzeniu autoryzowane serwisy na ogół proponują wymianę całej płyty. Wiąże się to z dużymi kosztami, co często czyni taką naprawę nieopłacalną. Nasz serwis, oferując bezpłatną diagnozę, dokonuje lokalizacji uszkodzonego elementu, proponując jego wymianę, co zawsze obniża koszt serwisowania.

Aby takie działania były możliwe konieczne jest posiadanie odpowiedniego zaplecza serwisowego w postaci przyrządów i aparatury (np. stacji lutowniczej BGA). Wyposażenie naszego serwisu pozwala na bezproblemowe przeprowadzenie wszelkich czynności serwisowych związanych z naprawą płyty głównej.

Przyczyn uszkodzeń płyt głównych może być wiele. Wady fabryczne, niefortunne zdarzenia podczas użytkowania (trzymanie laptopa za jedną krawędź, wywołuje naprężenia co w konsekwencji może prowadzić do pęknięcia płyty), awarie oprogramowania BIOS, przepięcia w układzie zasilania i inne.

Awaria płyty głównej może mieć cały szereg objawów: czarny lub biały ekran, rozmyty obraz, wyświetlające się artefakty, linie, znaczki, nie działająca karta sieciowa LAN, porty USB, klawiatura, brak ładowania baterii, BLUE SCREEN, samoczynne wyłączanie urządzenie lub niemożność jego włączenia. To tylko niektóre z objawów wskazujące na możliwość uszkodzenia płyty głównej. Mogą one jednak być związane z awarią innego z podzespołów. Aby dokonać właściwej diagnozy konieczna jest wizyta w serwisie.

Bezpłatna diagnoza sprzętu!

Dokonujemy bezpłatnego przeglądu i wyceny usterki. Sprzęt możesz dostarczyć i odebrać osobiście w naszym serwisie. Posiadamy wyspecjalizowany zespół serwisantów, którzy poradzą sobie z każdą usterką!

(22) 297 70 30

Pn. – Pt.: 9:00-19:00

Sob.: 10:00-15:00

ul. Dzielna 7a (Warszawa)

Formularz